Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uvnitř okolí
Ryneš, Zdeněk ; Vojtěchovský, Miloš (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je podoba vlastního osobního prostoru, který konfrontuji s vizualitou scén používaných v kinematografii. Jde o propojování existujícího a fiktivního (iluzivního) prostředí. Filmový prostor chápu jako ilustraci jeho fyzického ekvivalentu. V existujících filmech vyhledávám scény, které mapují interiéry prostředí, ve kterých se film odehrává. Z těchto scén přebírám pohyb kamery, způsob nahlížení na bezprostřední okolí, který opakuji v prostoru soukromého bytu. Struktura scénáře vychází z dispozic bytu, kde žiji. Výsledné dvoukanálové video vede diváka dvěma úrovněmi prostoru současně.
Metodika filmové a audiovizuální výchovy: Cesta do světa pohyblivých obrazů
Hlavicová, Lucie ; Vondrášková, Markéta ; Forejt, Jiří ; Bednařík, Pavel
Text této publikace přináší vhled do problematiky filmové a audiovizuální výchovy v České republice. Rady a tipy jak lze k výuce na různých stupních neformálního vzdělávání přistupovat, a především přehled dvaceti čtyř inspirativních metod a cvičení, jichž lze ve výuce využívat. Může také sloužit jako inspirace pro formální vzdělávání. Text vychází ze zkušeností dvanácti odborníků s dlouholetou praxí v oboru, kteří předkládají čtenářům z řad pedagogů a lektorů svá know-how ve snaze ulehčit jim v pedagogické praxi. Práce je zaměřena na tvůrčí oblast filmové a audiovizuální tvorby i na práci s filmovou projekcí a následnou analýzou audiovizuálních děl, se kterými mohou pedagogové ve výuce kreativně pracovat. Návody, jak filmovou a audiovizuální výchovu efektivně začleňovat do vyučování, i odkazy na vhodnou literaturu a další lektorskou a metodickou pomoc začínajícím pedagogům.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Analýza dokumentární produkce online streamovací služby Netflix
Spěváková, Klára ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Analýza dokumentární produkce online streamovací služby Netflix má za cíl popsat charakteristické znaky typické pro dokumentární tvorbu Netflixu na konkrétních filmech z let 2015-2022. Mezi analyzované filmy patří Americká vražda: Rodina od vedle, Schumacher, Sociální dilema, Podvodník z Tinderu a David Attenborough: Život na naší planetě. Na základě sémiotické a obrazové analýzy zkoumá jednotlivé prvky filmové řeči použité v těchto filmech - mizanscénu, kameru, střih a zvuk, včetně způsobu vyprávění a struktury filmu. Zároveň se práce zaměřuje na popis stěžejních znaků produkce Netflixu, její využití k ovlivňování diváků a hledání příčiny popularity této produkce. Součástí práce je též kvantitativní analýza dokumentární tvorby Netflixu.
Komparace filmových adaptací životů významných osobností: Anatomie zrady (2020), Noc rozhodnutí (1993)
Richterová, Terezie ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Bakalářská práce, s názvem Komparace filmových adaptací životů významných osobností: Anatomie zrady (2020), Noc rozhodnutí (1993), se zabývá otázkou zpracování historicky významné osobnosti ve filmové tvorbě. Teoretická část práce stojí na popsání historického vývoje filmu a problematice zpracování historické osobnosti. Rozebírá filmové výrazové prostředky a věnuje se podstatě uměleckého zobrazení ve vztahu k historické události. Práce se tak snaží odpovědět na otázku, jaké jsou možnosti pracovat v české kinematografii s historickým tématem. Druhá část práce se zaměřuje na zkoumání filmů Anatomie zrady (2020) a Noc rozhodnutí (1993), které se oba věnují historickým osobnostem a zároveň historickým událostem z období druhé světové války. Tyto filmy jsou analyzovány skrz výrazové prostředky, kterými je kamera, střih, hudba a prostředí, a které pomáhají odhalit odlišnosti nebo podobnosti filmů. Cílem práce je popsat a vysvětlit základní atributy historického filmu, který se zaměřuje na významnou osobu dějin a pomocí analýzy poukázat na možnosti a způsoby jeho zpracování.
Zobrazení českého pohraničí v novodobé kinematografii a televizi
Šolcová, Tereza ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou zobrazení českého pohraničí v české kinematografii po roce 1990. České pohraničí je pro svůj historický vývoj dodnes zajímavou oblastí, přitahující pozornost mnohých historiků i umělců. Práce hledá odpověď na otázku, jak pracuje česká kinematografie s historicky a geograficky danými reáliemi. První část práce uvádí do problematiky historického vývoje českého pohraničí a seznamuje čtenáře s jednotlivými klíčovými událostmi, které pohraničí v minulosti formovaly. Následně vysvětluje, jak tyto historické události vyústily do dnešní podoby českého pohraničí. Druhá část práce se zaměřuje na zkoumání pěti různých filmových děl natočených po roce 1990. Vybranými českými filmy jsou Až do města Aš, Mistři a Habermannův mlýn, k analyzovaným seriálům pak patří Pustina a Přísahám a slibuji. Filmy jsou analyzovány skrze zvolené výrazové prostředky, kterými jsou lokace a prostředí, herecký projev a postavy, kamera, záběr a střih, osvětlení a zvuková složka. Cílem práce je potvrdit, nebo vyvrátit hypotézu, že české pohraničí bude v moderní české kinematografii zobrazováno převážně v negativním světle.
Zobrazení českého pohraničí v novodobé kinematografii a televizi
Šolcová, Tereza ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou zobrazení českého pohraničí v české kinematografii po roce 1990. České pohraničí je pro svůj historický vývoj dodnes zajímavou oblastí, přitahující pozornost mnohých historiků i umělců. Práce hledá odpověď na otázku, jak pracuje česká kinematografie s historicky a geograficky danými reáliemi. První část práce uvádí do problematiky historického vývoje českého pohraničí a seznamuje čtenáře s jednotlivými klíčovými událostmi, které pohraničí v minulosti formovaly. Následně vysvětluje, jak tyto historické události vyústily do dnešní podoby českého pohraničí. Druhá část práce se zaměřuje na zkoumání pěti různých filmových děl natočených po roce 1990. Vybranými českými filmy jsou Až do města Aš, Mistři a Habermannův mlýn, k analyzovaným seriálům pak patří Pustina a Přísahám a slibuji. Filmy jsou analyzovány skrze zvolené výrazové prostředky, kterými jsou lokace a prostředí, herecký projev a postavy, kamera, záběr a střih, osvětlení a zvuková složka. Cílem práce je potvrdit, nebo vyvrátit hypotézu, že české pohraničí bude v moderní české kinematografii zobrazováno převážně v negativním světle.
Sémiotická analýza filmů Martina Scorseseho se zaměřením na díla Zuřící býk a Vlk z Wallstreet
Daičová, Andrea ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce Sémiotická analýza filmů Martina Scorseseho se zaměřením na díla Zuřící býk a Vlk z Wall Street si klade za cíl vystihnout jedinečné a originální znaky v obou zmiňovaných filmech. Prostřednictvím sémiotické analýzy zkoumá stěžejní prvky filmové řeči - strukturu, výrazové prostředky ve filmu i kompozici. Práce se dále zaměřuje na vystihnutí režisérových charakteristických filmařských postupů a jak tyto postupy a prvky ovlivňují diváka. Zároveň podrobně zkoumá jednotlivé aspekty režisérových filmů a jejich filmové zpracování v obou dvou filmech. Soustředí se také na popis stěžejních a specifických bodů Scorseseho tvorby a analyzuje je v rámci obou dvou děl. Závěrečná část práce vysvětluje příčinu originálního pojetí autorových filmů a jeho velký úspěch i popularitu nejen mezi filmovými fanoušky.
Funkce jazykové semiózy ve filmech Quentina Tarantina
Daičová, Andrea ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Práce "Funkce jazykové semiózy ve filmech Quentina Tarantina" si klade za cíl zachytit a popsat výjimečnost a jedinečnost jazykových prostředků ve filmech jednoho z nejvýznamnějších filmových režisérů a scenáristů - Quentina Tarantina. Prostřednictvím sémiotické analýzy zkoumá významové prvky ve filmech a scénářích a popisuje tak charakteristický způsob užívaných výrazů. Zaměřuje se především na znak, jakožto hlavní nástroj semiózy, a jeho funkci ve filmové řeči. Soustředí se také na popis užívaných sémantických jevů, zdůvodnění jejich výskytu v autorově tvorbě, a snaží se tak zachytit originalitu autorova vyjadřování. Závěrečná část zkoumá Tarantinovo postavení v kinematografii a snaží se vysvětlit příčiny jeho velkého mediálního úspěchu.
Soudobá španělská literatura ve filmografii Maria Camuse; Dům Bernardy Alby, Úl, Nevinní svatí
Buršíková, Petra ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (vedoucí práce) ; Holub, Jiří (oponent)
V bakalářské práci "Současná španělská literatura ve filmografii Maria Camuse; Úl, Nevinní Svatí, Dům Bernardy Alby" jsme se zaobírali odrazem španělské literatury v díle významného santanderského režiséra Maria Camuse. Soustředili jsme se především na porovnání originálních děl a jejich filmových adaptací a na analýzu témat a hodnot, jež zprostředkovávají tyto dvě formy umění svým příjemcům. V první kapitole jsme představili osobu Maria Camuse, jeho kořeny a umělecké tendence. Zaměřili jsme se na historicky-kulturní okolnosti, na jejichž pozadí se rozvíjelo Camusovo dílo a objasnili jsme si režisérův význam ve skupině nového španělského filmu, jež přinesla tehdejší španělské kinematografii odlišný náhled na zobrazovanou realitu. Druhá kapitola slouží jako krátký úvod do literárních a filmových vyjadřovacích prostředků, objasňuje nám hlavní rozdíly mezi nimi a prezentuje nám terminologii, s jejíž pomocí byly zpracovány následující kapitoly. V hlavní části, která celkově čítá tři kapitoly, jsme se zaměřili na samotnou podstatu této práce: tedy komparaci literární předlohy s filmovou adaptací, analýzu každé z nich a na jejím základě zhodnocení zvolených filmů z hlediska věrnosti originálu, převedení specifik literárního díla do filmového jazyka, estetického a etického přístupu a dalších. Konec každé kapitoly...
Audiovizuální média na prvním stupni ZŠ
Šváchová, Lenka ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Cikánová, Karla (oponent)
Diplomová práce se zabývá odkrýváním možností práce s audiovizuálními médii na prvním stupni ZŠ v rámci filmové a audiovizuální výchovy. Poskytuje základní informace, které jsou pro učitele dobré znát před vstupem do hodiny FAV a také reflektuje praktické ukázky vyučovacích jednotek. Zmiňuje omezení a možnosti, které přináší práce s filmovým obrazem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.